ΕΛΛΑΔΑ

Θλίψη στο τελευταίο αντίο στον σπουδαίο Έλληνα ηθοποιό Κώστα Βουτσά – Ήταν όλοι εκεί

Ήταν όλοι εκεί για το τελευταίο αντίο

Με δάκρυα στα μάτια και βαθιά θλίψη αποχαιρετά σήμερα όλη η χώρα τον σπουδαίο Έλληνα ηθοποιό Κώστα Βουτσά. Ο αιώνιος έφηβος του ελληνικού κινηματογράφου άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 88 χρόνων τα ξημερώματα της Τετάρτης και βύθισε στο πένθος τα αγαπημένα του πρόσωπα, την οικογένειά του, τον καλλιτεχνικό χώρο και όσους τον γνώρισαν και τον αγάπησαν μέσα από τους ρόλους του.

Χθες, Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, από τις 09:30 το πρωί ως τις 19:30, η σορός του Κώστα Βουτσά τέθηκε σε λαϊκό προσκύνημα στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών, παρουσία της οικογένειας του ηθοποιού και πλήθους κόσμου. Σήμερα από το πρωί η οικογένεια του αγαπημένου ηθοποιού βρίσκεται στην Μητρόπολη Αθηνών για το τελευταίο αντίο.

Υποβασταζόμενη από την ανιψιά της, η σύζυγος του Κώστα Βουτσά, Αλίκη Κατσαβού, μαυροφορεμένη και φανερά καταβεβλημένη βρέθηκε από νωρίς στο παρεκκλήσι και παρέλαβε τη σορό του ηθοποιού.

Λίγο αργότερα έφθασε και η κόρη του Θεοδώρα Βουτσά, που ήρθε στην Ελλάδα από την Ολλανδία, όπου ζει τα τελευταία χρόνια.

Ακολούθησε η κόρη του Σάντρα Βουτσά. “Είναι μια τεράστια απώλεια για μας στην οικογένεια. Είναι συγκινητικό που είναι και για όλη την Ελλάδα, από αυτό που έχουμε δει αυτές τις μέρες και από τα μηνύματα που παίρνουμε. Όλος ο κόσμος τον αγαπούσε πάρα πολύ τον πατέρα μας και αυτό για μας είναι μία παρηγοριά”, ανέφερε συντετριμμένη η Σάντρα Βουτσά στις κάμερες.

Αλλά και η αδελφή του Κώστα Βουτσά, Νίτσα Βουτσά.

Η επιθυμία της οικογένειας ήταν να συγκεντρωθεί νωρίς το πρωί και να αποχαιρετίσει σε κλειστό κύκλο τον Κώστα Βουτσά, ενώ στις 11:00 άρχισε να ψάλλεται η νεκρώσιμος ακολουθία, και θα ακολουθήσουν οι επικήδειοι και κατόπιν, με πομπή, θα μεταφερθεί στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.

Έτσι, μετά τις 10 και μισή το πρωί ξεκίνησε να έρχεται πλήθος κόσμου για το τελευταίο αντίο στον Κώστα Βουτσά:

Άνθιμος Ανανιάδης με την μητέρα του Εύη Καραγιάννη
Μιμή Ντενίση
Νίκος Χατζηνικολάου, Κρίστη Τσολακάκη
Χριστίνα Αλεξανιάν
Άννα Φόνσου
Πέτρος Φιλλιπίδης, Μαρία Σολωμού, Λάκης Λαζόπουλος
Κώστας Μπακογιάννης
Λίλα Καφαντάρη
Παύλος Χαϊκάλης
Σάσα Σταμάτη
Ελένη Φιλίνη
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Λίνα Πρίντζου
Έλενα Τσαβαλιά
Αλέξανδρος Λυκουρέζος
Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σωτήρης Τζεβελέκος
Σπύρος Μπιμπίλας
Δημήτρης Κουτσούμπας
Ελίζα Βόζεμπεργκ
Παύλος Ορκόπουλος
Παντελής Καναράκης
Γιώργος Μεσσάλας
Όμηρος Ευστρατιάδης
Γρηγορία Αυγερινοπούλου
Άννα Βερούλη
Σπύρος Πούλης, Βασίλης Θωμόπουλος
Αίας Μανθόπουλος
Αγοραστή Αρβανίτη, Θανάσης Τσαλταμπάσης
Θανάσης Τσαλταμπάσης, Σπύρος Μπιμπίλας, Αγοραστή Αρβανίτη
Μαυρίκιος Μαυρικίου, Σπύρος Μπιμπίλας
Σάντρα Βουτσά
Θεοδώρα Βουτσά
Αλίκη Κατσαβού
Η αγάπη του κόσμου φυσικά είναι μεγάλη, ενώ το παρεκκλήσι της Μητροπόλεως γέμισε στεφάνια, καθώς όλος ο καλλιτεχνικός και πολιτικός χώρος έσπευσε να εκφράσει με το δικό του τρόπο την εκτίμηση στην πορεία και το έργο που άφησε ο αγαπημένος Έλληνας ηθοποιός.

Ο αγαπημένος ηθοποιός Κώστας Βουτσάς έφυγε από τη ζωή, τα ξημερώματα της Τετάρτης 26 Φεβρουαρίου, μετά από πολυήμερη νοσηλεία στο νοσοκομείο Αττικόν. Ο άνθρωπος που σκόρπισε δεκαετίες γέλιου στους Έλληνες μέσα από τις ταινίες αλλά και τη θεατρική του παρουσία εισήχθη στο νοσοκομείο στις 7 Φεβρουαρίου με λοίμωξη του αναπνευστικού και σημαντική καρδιακή και αναπνευστική δυσλειτουργία.

Οι θεράποντες ιατροί προχώρησαν στη διασωλήνωσή του στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου, όπου υποστηρίχθηκε μηχανικά η αναπνοή του. Τελικά, όμως, ο «αιώνιος έφηβος» δεν τα κατάφερε, καταλήγοντας σήμερα τα ξημερώματα. Στο επίσημο ανακοινωθέν του νοσοκομείου «Αττικόν», μάλιστα, αναφέρεται πώς την 24η Φεβρουαρίου παρουσιάστηκε σημαντική επιδείνωση της υγείας του, που εξελίχθηκε σε πολυοργανική ανεπάρκεια.

Αξίζει να σημειωθεί πώς η οικογένειά του «αιώνια έφηβου» ζήτησε μέσα από τα social media «εάν κάποιος επιθυμεί να κάνει δωρεά εις μνήμην Κώστα Βουτσά ας προτιμήσει τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, γιατί ο Κώστας αγαπούσε τη ζωή ή τη Μέριμνα- Εταιρία για τη Φροντίδα Παιδιών και οικογενειών στην αρρώστια και το Θάνατο, γιατί αγαπούσε τα παιδιά».

Λίγα λόγια για τον Κώστα Βουτσά

Σπουδαίος κωμικός, άφησε ανεξίτηλο στίγμα στο ρόλο του αγαθού Κωνσταντινουπολίτη με «Το Ανθρωπάκι» (1969) ενώ το αυθόρμητο επιφώνημα του «Φσστ μποινγκ», στο μιούζικαλ «Κάτι να καίει» (1964), έγραψε ιστορία στον εγχώριο κινηματογράφο. Σθεναρός υποστηρικτής του, εξαρχής, υπήρξε ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, με τον οποίο τον συνέδεε μακρόχρονη φιλία κι εκτίμηση.

Ήταν το 1961, όταν με την εμφάνιση του στον «Κατήφορο» απόκτησε ευρεία αναγνωρισιμότητα για να απογειωθεί στη συνέχεια ως ο απόλυτος πρωταγωνιστής σε ταινίες που έφταναν να κόβουν έως και 650 χιλιάδες εισιτήρια την δεκαετία 60 και 70. Κι ήταν το 1984 που ο νέος ελληνικός κινηματογράφος βρήκε στο πρόσωπο του Κώστα Βουτσά τον ιδανικό ερμηνευτή που θα ενσάρκωνε τα όνειρα και τις επιθυμίες ενός καθημερινού ανθρώπου («Ο έρωτας του Οδυσσέα», του Βασίλη Βαφέα ).

Ο Κώστας Βουτσάς (Σαββόπουλος ήταν το οικογενειακό του όνομα) γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1931 στην Αθήνα, σε προσφυγική οικογένεια με καταγωγή από τους Επιβάτες της Ανατολικής Θράκης, που σήμερα ανήκουν στο έδαφος της Τουρκίας. Μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, όπου εγκαταστάθηκε η οικογένεια του. Ο πατέρας του εργάστηκε ως εργάτης οδοποιΐας κι ο μικρός Κώστας επινόησε διάφορες δουλειές του ποδαριού για επιβίωση. Στα χρόνια της Κατοχής μοίραζε προκηρύξεις στους κινηματογράφους μαζί με άλλα «Αετόπουλα» της ΕΠΟΝ. Μετά τον πόλεμο, ασχολήθηκε με διάφορες μορφές αθλητισμού, όπως στίβο, κωπηλασία, βόλεϊ και μπάσκετ.

Η πρώτη του θεατρική εμπειρία, όπως έχει πει, ήταν στα σχολικά του χρόνια όταν ο προπονητής του τον είχε στείλει για προπόνηση στη Μηχανιώνα κι έλαβε μέρος στην παράσταση της καστασκήνωσης. Έκανε ένα αρνητικό σχόλιο για το παιδί που υποδύονταν τον μεθυσμένο κι όταν ο υπεύθυνος του θεατρικού τον προκάλεσε αν μπορεί να το κάνει καλύτερα βρέθηκε τελικά με τον ρόλο.

Σε ηλικία 18 ετών σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου, συμμετείχε σε επιθεωρήσεις στο Στρατιωτικό Θέατρο Θεσσαλονίκης κι αφού περιπλανήθηκε με τα μπουλούκια δύο χρόνια σε χωριά και κωμοπόλεις της Μακεδονίας « η Καλή Καλό (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της θεατρίνας Καλλιόπης Δαμβέργη) τον κατέβασε Αθήνα» έχει πει ο ίδιος. Έδωσε εξετάσεις για να πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, την οποία τελικά του έδωσαν στην τρίτη προσπάθεια αφού η επιτροπή τον είχε απορρίψει δύο φορές, επειδή δεν «έκανε για ηθοποιός» όπως του είχαν πει.

Η πρώτη ταινία που συμμετείχε, ως κομπάρσος, ήταν στην κωμωδία «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» (1953, του Γιώργου Λαζαρίδη).Ακολούθησε η συμμετοχή του στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η κυρά μας η μαμή» (1958) με την οποία μπήκε πρώτη φορά στα στούντιο της Φίνος Φιλμ, «Για την αγάπη της βοσκοπούλας» του Φρίξου Ηλιάδη (1959), η «Αλίκη στο Ναυτικό»(1960, Αλέκος Σακελλάριος), «Κατήφορος» (1961, Γιάννης Δαλιανίδης), «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης» (1962, Αλέκος Σακελλάριος ) κ.ά. Συνολικά 70 ταινίες.

Στη μικρή οθόνη πρωτοεμφανίστηκε το 1973 στο σίριαλ «Βαριετέ« της τότε ΥΕΝΕΔ.Ε για να ακολουθήσουν πολλές εμφανίσεις σε τηλεοπτικές σειρές όπως «Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του», «Για μια θέση στον ήλιο», «Γιούγκερμαν», «Δέκα Μικροί Μήτσοι»,«Επτά θανάσιμες πεθερές», «Η πολυκατοικία» κ.ά.

Ο Κώστας Βουτσάς έχει τρεις κόρες- τη Σάντρα από τον γάμο του με την Έρρικα Μπρόγιερ, την ηθοποιό Θεοδώρα και τη Νικολέττα από τον γάμο του με την Θεανώ Παπασπύρου και έναν γιό, τον τετράχρονο Φοίβο, από τον γάμο του το 2016 με την ηθοποιό Αλίκη Κατσαβού.

Παρέμεινε ενεργός και δραστήριος μέχρι τέλους, απολαμβάνοντας την αγάπη του κόσμου που παρέμεινε πιστό σε όλες του τις παραστάσεις, με πιο πρόσφατες την «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση έως την τελευταία, την παιδική «Σταχτοπούτα» του Σαρλ Περώ, στο θέατρο Broadway.

Φωτογραφίες: Πέτρος Χόντος

Ρεπορτάζ: Χρήστος Λυσσέας

Πηγη tlife.gr

Εάν σας άρεσε μοιραστείτε το !

Το spicynews12.eu ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω εμαιλ έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, εμαιλ, υβριστικά ή συκοφαντικά, αλλά και αυτά που παραπέμπουν σε διαφήμιση θα αφαιρούνται.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button