Από κάθε γωνιά της Ελλάδας αλλά και από αρκετές χώρες του εξωτερικού, είναι οι πιστοί που συρρέουν όλο το χρόνο στην Αγία Παρασκευή για να προσκυνήσουν και να πιουν νερό από το Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής. Πρόκειται για εκκλησία που βρίσκεται χτισμένη πάνω σε λόφο έξω από τη Θεσσαλονίκη και λίγο πριν το Μοναστήρι του Γ. Παΐσιου στη Σουρωτή.
«Έρχεται κόσμος από διάφορα μέρη της Ελλάδας, την Κρήτη, την Κύπρο, το Ναύπλιο, ενώ διοργανώνουν και εκδρομές με λεωφορεία για να προσκυνήσουν.
Έχουμε πάρα πολλούς Ρώσους (βλ φωτο με ταμπέλες στα ρώσικα) που έχουν ακούσει για το θαυματουργό Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής! Τα θαύματα που έχουν γίνει είναι πάρα πολλά. Ξέρω παιδάκια που περπάτησαν και μίλησαν» υποστηρίζει στην Karfitsa η πρόεδρος της τοπικής κοινότητας της Αγίας Παρασκευής, Μαρία Τσιουβάκα.
Όπως εξηγεί, οι πιστοί επισκέπτονται όλο το χρόνο το Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής και όσοι πηγαίνουν να επισκεφτούν το μοναστήρι του Γ. Παΐσιου σταματούν στη συνέχεια και στην Αγία Παρασκευή.
O Εφημέριος της Αγίας Παρασκευής, π. Σωτήριος Τριανταφυλλίδης εξηγεί πως από το 1985 που έγινε εφημέριος, οι κάτοικοι μιλούσαν για μία τοπική Αγία, η οποία μαρτύρησε στο σημείο ανάμεσα στα δύο εκκλησάκια –το Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής και ένα εκκλησάκι που βρίσκεται λίγο πιο πάνω (βλ. φωτο)
«Δεν υπάρχει κάτι εγγεγραμμένο για αυτές τις δύο εκκλησίες και έτσι εμείς αρχίσαμε την έρευνα με ιστορικούς, αρχαιολόγους και θεολόγους. Τα στοιχεία που έχουμε, είναι πως το χωριό της Αγ. Παρασκευής είχε αυτή την ονομασία πριν από την τουρκοκρατία και αυτό διότι αν υπήρχε νεομάρτυρας Αγία, δε θα έπρεπε να ονομάζεται έτσι. Αυτός ήταν και ο μίτος της Αριάδνης», σημειώνει ο π. Σωτήριος.
Και συνεχίζει, «οι ιστορικοί πιθανολογούν πως η Αγία Παρασκευή η Μεγαλομάρτυς δε μαρτύρησε στη Ρώμη αλλά στην δική μας περιοχή. Βέβαια ακόμη τα στοιχεία δεν είναι τόσο αποδεικτικά, όμως σίγουρα είναι ενδεικτικά».
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία, εξηγεί ο π. Σωτήριος, ο Βασιλιάς Ταράσιος –που ήταν Βασιλιάς της Θεσσαλονίκης και όχι της Ρώμης όπως αναφέρουν κάποια βιβλία- καταδικάζει την Αγία Παρασκευή σε θάνατο έξω από τα τείχη της Θεσσαλονίκης (βλ βίντεο από την εσωτερική πηγή της εκκλησίας)
«Υπάρχουν εκατοντάδες μαρτυρίες ανθρώπων που κάνουν λόγο για εμφανίσεις της Αγίας Παρασκευής, όπως ακριβώς περιγράφεται στα βιβλία, ως 20χρονη μοναχή. Οι πολίτες περιγράφουν πως έχουν δει την μοναχή και τους έχει μιλήσει και μετά από λίγο φεύγει από μπροστά τους.
Έχουμε επισκέπτες από όλα τα μέρη της Ελλάδας αλλά και από το εξωτερικό, που έρχονται στο Αγίασμα της Αγίας Παρασκευής. Πιστοί από τη Ρωσία, τη Γερμανία, την Αμερική, την Ιταλία και το Βέλγιο που μιλούν για θαύματα και ιάσεις της Αγίας Παρασκευής», λέει ο π. Σωτήριος μιλώντας για τα θαύματα που έχουν αναφερθεί.
Όπως περιγράφει ο ίδιος χαρακτηριστικά, «λίγο μετά το παρεκκλήσι, υπάρχει ένα μάρμαρο που γράφει επάνω «Μαρκησία». Αυτή η κυρία έπασχε από σκλήρυνση κατά πλάκας, μετακινούταν με αναπηρικό καροτσάκι και παρακάλεσε την οικογένειά της να την φέρει εδώ να προσκυνήσει.
Στον δρόμο προς το εκκλησάκι, είδε μια καλόγρια 20 ετών που την φώναξε «Μαρκησία έλα εδώ σε θέλω». Η γυναίκα σηκώθηκε, πήγε κοντά στην καλόγρια, την προσκύνησε και έγινε καλά.
Έτσι θέλησε να φτιάξει ένα εκκλησάκι προς τιμή της Αγίας Παρασκευής. Όμως μετά από μερικούς μήνες, η γυναίκα σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό ατύχημα χωρίς να ολοκληρώσει το αίτημά της».
Το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, σύμφωνα με τον π. Σωτήριο, είχε λεηλατηθεί πριν από κάποια χρόνια. «Πριν από τέσσερα χρόνια, εμφανίστηκε η Αγία Παρασκευή σε κάποιους κατοίκους της περιοχής και είπε πως από εδώ και πέρα θα προστατεύω εγώ το εκκλησάκι.
Από τότε λοιπόν και μετά δεν είχαμε ξανά κανένα ίχνος παραβίασης ή ασέβειας για αυτό και θεωρώ πως είναι αληθινή η ύπαρξή της», τονίζει.
Όσο για το κόκκινο νερό που τρέχει από την πηγή ο π. Σωτήριος αναφέρει πως σύμφωνα με την παράδοση, «επειδή η Αγία Παρασκευή μαρτύρησε σε εκείνο το σημείο, συμβολικά είναι κόκκινο το χρώμα του νερού.
Εγώ πιστεύω πως το νερό αυτό έχει μία ιδιαιτερότητα εξαιτίας κάποιον χημικών στοιχείων της φύσης. Η εκκλησία μας δεν πιστεύει πως δια του θαύματος έρχεται η πίστη, αλλά δια της πίστης το θαύμα. Τα θαύματα έρχονται μετά την πίστη των ανθρώπων όπου ο Θεός τους ευεργετεί».
Λόγω των θεραπευτικών ιδιοτήτων που έχουν οι πηγές στην περιοχή, είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες να γίνουν στην περιοχή ιαματικά λουτρά όμως για άγνωστους λόγους, όπως εξηγεί ο π. Σωτήριος σταμάτησαν.
«Μακάρι να μπορούσαν να γίνουν τα ιαματικά λουτρά. Θα ήταν τιμή για την Αγία μας και ακόμη και ως χημικό στοιχείο το νερό, βοηθάει σε πολλές παθήσεις. Στο βαθμό που γνωρίζω πριν από 20 χρόνια, ήρθε μια επιτροπή και έστειλε το νερό στο χημείο τους κράτους.
Με την άδεια της Μητρόπολης δώσαμε τη συγκατάθεσή μας όμως τελικά δεν έγινε τίποτα. Από την πλευρά της εκκλησίας, υπάρχει η σύμφωνη γνώμη να γίνουν ιαματικά λουτρά στην Αγ. Παρασκευή», καταλήγει ο π. Σωτήριος.
Από την πλευρά της η κ. Τσιουβάκα αναφέρει, «στο παρελθόν είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να γίνουν στην περιοχή ιαματικά λουτρά, στη συνέχεια όμως… σταμάτησαν.
Αυτό το νερό από τις πηγές είναι καλό για τα νεφρά και για διάφορες άλλες παθήσεις, θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να γίνει μία τέτοια ενέργεια στον τόπο μας».ekklisiaonline.gr