• ΔΙΑΦΟΡΑ
  • Ελλάδα
  • Θρησκεία
  • Lifestyle
  • Κόσμος
  • Υγεία
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Συνταγές
  • Stories
  • Διατροφή
Wednesday, August 12, 2026
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
  • Ελλάδα
  • Θρησκεία
  • Lifestyle
  • Κόσμος
  • Υγεία
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Συνταγές
  • Stories
  • Διατροφή
No Result
View All Result
spicynews12
spicynews12
No Result
View All Result

Οστεοπόρωση: Τα φρούτα που κάθε 50αρα πρέπει να τρώει για γερά οστά

12 August 2026
in viral, Υγεία
0
Οστεοπόρωση: Τα φρούτα που κάθε 50αρα πρέπει να τρώει για γερά οστά
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK

VIRALΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έγκυος όταν σκοτώθηκε η Πριγκίπισσα Νταϊάνα!

Έγκυος όταν σκοτώθηκε η Πριγκίπισσα Νταϊάνα!

12 August 2026
Αστακαμαρονάδα στη μισή τιμή: Στο μικροσκοπικό νησί που δεν πατάνε οι «φασαίοι» η σεζόν κρατάει 30 μέρες

Αστακαμαρονάδα στη μισή τιμή: Στο μικροσκοπικό νησί που δεν πατάνε οι «φασαίοι» η σεζόν κρατάει 30 μέρες

12 August 2026

Τα δαμάσκηνα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα αποξηραμένα φρούτα, γνωστά κυρίως για τα οφέλη τους στη λειτουργία του εντέρου. Μια πρόσφατη έρευνα όμως αποκαλύπτει ότι για τις γυναίκες άνω των 50 ετών μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο σύμμαχο και για την υγεία των οστών.

Δαμάσκηνα και υγεία των οστών

Σύμφωνα με αμερικανική μελέτη, η κατανάλωση δαμάσκηνων μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη ή την επιβράδυνση της απώλειας οστικής μάζας στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Αυτό φαίνεται να οφείλεται στην ικανότητά τους να μειώνουν τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες, δύο παράγοντες που συνδέονται με την αποδυνάμωση των οστών.

«Στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων οδηγούν σε αύξηση του οξειδωτικού στρες και της φλεγμονής, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος οστικής απώλειας και καταγμάτων», εξηγεί η Connie Rogers, αναπληρώτρια καθηγήτρια Διατροφικών Επιστημών και Φυσιολογίας. «Τα δαμάσκηνα μπορούν να προστατεύσουν τα οστά επιβραδύνοντας ή ακόμη και αναστρέφοντας αυτή τη διαδικασία».

Τι είναι η οστεοπόρωση

Η οστεοπόρωση κάνει τα οστά εύθραυστα και πιο επιρρεπή σε κατάγματα, επηρεάζοντας κυρίως γυναίκες μετά τα 50. Υπολογίζεται ότι περισσότερες από 200 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως πάσχουν από την πάθηση, με περίπου εννέα εκατομμύρια κατάγματα κάθε χρόνο. Παρότι υπάρχουν διαθέσιμες θεραπείες, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια δίνουν έμφαση και στη σημασία της διατροφής για την πρόληψη.

«Φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιοδραστικές ουσίες, όπως το φαινολικό οξύ, τα φλαβονοειδή και τα καροτενοειδή, μπορούν να ενισχύσουν την προστασία απέναντι στην οστεοπόρωση. Στο πλαίσιο αυτό, τα δαμάσκηνα έχουν βρεθεί στο επίκεντρο πολλών μελετών που εξετάσαμε», αναφέρει η Μαίρη Τζέιν Ντε Σόουζα, καθηγήτρια κινησιολογίας και φυσιολογίας.

Πώς λειτουργεί ο οργανισμός με την ηλικία

Τα οστά διατηρούνται μέσα από έναν συνεχή κύκλο δημιουργίας νέων κυττάρων και απομάκρυνσης των παλαιών. Μετά τα 40, ωστόσο, η απώλεια των παλιών κυττάρων υπερβαίνει τη δημιουργία νέων. Η φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες εντείνουν αυτή τη φθορά, επιταχύνοντας την αποδυνάμωση.

Σε αυτό το σημείο τα δαμάσκηνα παίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς περιέχουν βιταμίνη Κ, μέταλλα, φαινολικές ενώσεις και φυτικές ίνες που βοηθούν στην ισορροπία του οργανισμού.

Τα στοιχεία των μελετών

Η ερευνητική ομάδα της Πενσυλβάνια ανέλυσε 16 προκλινικές μελέτες σε ζώα, 10 ακόμη προκλινικές και 2 κλινικές δοκιμές. Σε όλες τις περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση δαμάσκηνων μείωσε τη φλεγμονή, το οξειδωτικό στρες και συνέβαλε θετικά στην υγεία των οστών.

Οι κλινικές δοκιμές έδειξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση 100 γραμμαρίων (περίπου 10 δαμάσκηνα) για έναν χρόνο βελτίωσε την οστική πυκνότητα στο αντιβράχιο και στη σπονδυλική στήλη. Επιπλέον, η κατανάλωση 50 ή 100 γραμμαρίων για έξι μήνες ανέκοψε την απώλεια οστικής μάζας και μείωσε τον δείκτη απορρόφησης TRAP-5b, σε σύγκριση με γυναίκες που δεν κατανάλωναν δαμάσκηνα.

«Τα στοιχεία από εργαστηριακές, προκλινικές και περιορισμένες κλινικές μελέτες δείχνουν ότι τα δαμάσκηνα μπορούν να περιορίσουν την οστική απώλεια. Αυτό πιθανόν σχετίζεται με αλλαγές στο μεταβολισμό των οστών, την αναστολή της φλεγμονής και τον περιορισμό των δεικτών οξειδωτικού στρες», αναφέρουν οι ερευνητές.

Η επίδραση στο μικροβίωμα

Πέρα από τα άμεσα οφέλη, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι τα δαμάσκηνα επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου, γεγονός που μειώνει τη φλεγμονή σε όλο το σώμα. Αυτή η αλυσιδωτή αντίδραση μπορεί να περιορίσει την παραγωγή προφλεγμονωδών κυτοκινών και δεικτών οξειδωτικής βλάβης.

Ήδη έχουν πραγματοποιήσει μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή διάρκειας 12 μηνών, με στόχο να ανακοινώσουν νέα στοιχεία για την επίδραση των δαμάσκηνων στην υγεία των οστών, στις φλεγμονώδεις οδούς και στο μικροβίωμα.

To «spicynews12.eu» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.

Πηγή: Ιάκωβος Σούσης, Μαιευτήρας-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK
To «spicynews12.eu» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.
Previous Post

Έγκυος όταν σκοτώθηκε η Πριγκίπισσα Νταϊάνα!

Related Posts

Έγκυος όταν σκοτώθηκε η Πριγκίπισσα Νταϊάνα!
viral

Έγκυος όταν σκοτώθηκε η Πριγκίπισσα Νταϊάνα!

12 August 2026
Αστακαμαρονάδα στη μισή τιμή: Στο μικροσκοπικό νησί που δεν πατάνε οι «φασαίοι» η σεζόν κρατάει 30 μέρες
viral

Αστακαμαρονάδα στη μισή τιμή: Στο μικροσκοπικό νησί που δεν πατάνε οι «φασαίοι» η σεζόν κρατάει 30 μέρες

12 August 2026
Ελένη Καρυώτη: Κλεισμένη σε ένα υπόγειο για 29 χρόνια- Οι τερατώδεις ψεύτικες ιστορίες και η πικρή, σκληρή αλήθεια για την υπόθεση του Κωσταλεξίου
Stories

Ελένη Καρυώτη: Κλεισμένη σε ένα υπόγειο για 29 χρόνια- Οι τερατώδεις ψεύτικες ιστορίες και η πικρή, σκληρή αλήθεια για την υπόθεση του Κωσταλεξίου

11 August 2026
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

© 2020 SpicyNews

No Result
View All Result
  • Home
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

© 2020 SpicyNews